Ing. Aleš Kmoníček, generální manažer
Vážení fanoušci,v rubrice „Ptejte se“ Vám rád odpovím na veškeré Vaše dotazy, které se týkají činností v rámci našeho klubu. Nebráním se kritice ani připomínkám, žádám Vás jen o to, aby jednotlivé otázky byly psány slušnou formou – na všechny takové skutečně velmi rád odpovím. Pokud budou dotazy obsahovat osobní útoky a vulgarizmy, budou redakcí smazány.
Podpora fanoušků je pro klub velmi důležitá a věřte, že děláme vše pro to, aby se v Hradci Králové dál hrál kvalitní hokej na co nejvyšší možné úrovni. Rovněž děláme vše pro to, abyste Vy, fanoušci, byli spokojeni. Děkuji Vám za Vaši podporu. Těším se na úspěšnou hokejovou sezónu a přátelskou komunikaci.
Technické otázky prosím směřujte na redakci webu.
Vyvarujte se prosím pokládání stejných otázek nebo těch, které již byly zodpovězeny. Děkuji.
S úctou
Ing. Aleš Kmoníček,
generální manažer klubu Mountfield HK, a.s.
K položení dotazu je nutná registrace, pro kterou platí stejná pravidla jako v případě diskuzního fóra. Prvním krokem je základní registrace, platná po všechna fóra webů eSports.cz, následně je třeba zaslat autorizační e-mail se zvolenou přezdívku na adresu redakce@mountfieldhk.cz. Pokud jste se již dříve zaregistrovali v diskuzi, své údaje můžete okamžitě používat i v této sekci.
v poslední odpovědi jste mi na jedinou moji otázku ohledně kompenzací v případě „O podporu nemám zájem“ neodpověděl. Respektive odpověděl, že se dozvím do konce měsíce. Což se tedy stalo…
Měl bych nové otázky:
Snad ve všech klubech zveřejnili nabízené možnosti najednou.
(1) Proč jste ale vy zveřejňoval varianty postupně? Nějaká strategie v tom byla, že?
Když už někdo vybral podporu klubu, po zveřejnění poslední možnosti nemůže variantu změnit.
(2) Proč toto omezení, kdy se fanoušek nemohl rozhodnout ze všech možností? Vždy tu bylo ultimátum ke každé právě zveřejněné variantě se muset do určitého data rozhodnout, pak bude oznámen další postup. S další variantou pak ultimátu padá a otevřená nová varianta s nový ultimátem. U poslední varianty ale už není povolenou změnit rozhodnutí – když už má fanoušek konečně kompletní informace.
Kompenzace 80% mi nepřijde férová. Očividně jste se inspirovali u Dynama (s tím rozdílem, že Pardubice zveřejnili varianty najednou a při poskytnutí daru například rozdávají zdarma dresy ze speciální edice. Oproti náš Hradec dává slevu na „běžný“ dres z fanshopu jen v případě personalizace 100,- Kč. Ano pokud rovnou uplatní jednorázovou slevu, pak ještě 30% ceny dolů. Podle starých cen jsme na 400). Dynamo odehrálo 2 domácí zápasy s diváky, my jedno.
Výše % kompenzace mi ale nepřijde férová srovnávat ze soukromými kluby, kde je město zastoupeno minoritně, což je případ Pardubic, Liberce a jiných klubů. Dle lehkého nahlédnutí jsou naše majetkové poměry nejblíže Beranům ze Zlína (jestli mám informace správné, město Zlín má 49% podíl, v HK je to 50%). Kompenzace ve Zlíně byla vyjma daru - převedení permanentky na příští sezónu zdarma nebo vrácení nevyužité hodnoty permanentky. Tento přístup se mi líbí.
(3) Jsme chudším klubem než jsou Berani?
(4) Jak se ke zvolené kompenzaci 80% stavěli v představenstvu zastupitelé města? Bojovali za své občany (sponzory)? Ví, jak přistupovali jiné kluby s podobnými majetkovým poměry ke svým fanouškům?
Většina klubů (vyjma HK) informovala fanoušky nejpozději počátkem 2. kvartálu letošního roku. U nás došlo k úplnému zveřejnění až tento týden. Peníze (část) budou vraceny v průběhu cituji „několika týdnů“ od zadání žádosti. To je svým způsobem bezúročná půjčka (v případě těch 80%).
Ve své předchozí odpovědi, že klub provedl velké množství úprav a hráči i zaměstnanci šli dolů s penězi, mám potřebu zmínit, že to nelze srovnávat s přístupem k fanouškům. Fanoušci si koupili produkt, který nebyl dodán. Vrácení ale nebylo dle mého úměrné k dodávkám. Nevím, jak byste se stavěl jako soukromník ke svému dodavateli, který by vám nedodal zboží s tím, že nemohl z důvodu pochopitelného omezení, ale že si část inkasovaných peněz musí nechat na obnovu vozového parku, aby byl v příštím roce konkurenceschopný. Chtěl byste, aby takový dodavatel s takovým přístupem byl opravdu v příštím roce konkurenceschopný? (tady je to trochu přehnané, jsem patriot se spoustu let na ZS, tým se mi na papíře líbí, za tohle díky – ale bohužel ten postoj k fanouškům, ten vnímám negativně).
Do rozpočtu klubu jste nepochybně tímto přístupem přinesli nemalé peníze.
(4) Jste osobně spokojený s vámi zvoleným přístupem (postupným zveřejňováním informací, zvolenými kompenzacemi a získaným obnosem /celkem/ od fanoušků do rozpočtu klubu)?
Na stejné bych se zeptal i zástupců města, ale to nechám už na jiných a na jiná místa.
(5) Jsou režijní náklady (oněch 20%) rozdílné u permanentek k sezení v nejdražší cenové hladině oproti permanentkám ke stání?
Vím, že už se nic nezmění a že jsem si na formuláři výběrem varianty 3 musel odsouhlasit smluvní ujednání, že na žádné kompenzace nemám de-facto nárok. Ale chtěl jsem se podělit o názor fanouška, byť třeba ojedinělý (ale s jistou snahu o objektivitu).
Jak jsem se rozhodl, je asi zřejmé. Dám si nějaký čas hokej ze svého gauče (jako celou předešlou sezónu). Ač to tak možná nevypadá, klukům na ledě budu fandit a přeji jim co nejúspěšnější sezónu. Jak to vnímám, když se vám jednou upíší, pak to někteří nemusejí mít v klubu jednoduché.
Úspěch v následujícím ročníku si ale hlavně zaslouží fanoušci. Hlavně ti s dary - 100%, 50% ale i ti s těmi 20%).
Zdvořile předem děkuji za odpověď. Nebojte se, teď už počítám, že vám dám nějaký čas pokoj.
Hezký den.
Odpověď:
Dobrý den,
na Vaši poslední otázku jsem Vám podal odpověď, která byla tehdy aktuální.
1) Postupné zveřejňování kompenzačních variant bylo záměrné, což se ve výsledku jeví jako efektivní řešení. V uplynulých měsících jsme dostali mnoho proseb od fanoušků, kteří chtěli klub permanentkou podpořit. I přesto, že bylo cílem představenstva rozhodnout o kompenzacích za loňskou sezónu až před začátkem dalšího ročníku, vedení změnilo názor a v prvním kroku tedy nabídlo fanouškům možnost klub podpořit. Proto jsme nejprve oslovili všechny majitele permanentek s návrhem 100% podpory. Další varianty byly nasazovány podle průběžných dat. Pokud by například nebylo tolik fanoušků ochotných klub stoprocentně podpořit, varianty 2 a 3 mohly být odlišné.
2) Počítáme s tím, že pokud už se někdo rozhodl pro podporu klubu, tak své rozhodnutí nechce měnit. Permanentkáři měli v každém kroku na výběr: mám zájem / nemám zájem.
Výše vrácené částky není inspirací žádného klubu, jsou v ní započítány bankovní poplatky, marže ticketingové společnosti, náklady na výrobu karet, voucher dodávaný k loňské permanentce apod. Nejedná se o zanedbatelné sumy. Zároveň byste měl uvažovat všechny výhody permanentkářů, kteří klub podpoří, ne jen ty ve fanshopu.
3) Bohužel nemám informace ohledně rozpočtu Beranů, proto nemohu na dotaz odpovědět.
4) Výsledky hlasování a další podrobnosti z jednání představenstva jsou interní záležitostí klubu, které nebudu veřejně sdělovat a komentovat.
Zmínka o restriktivních opatřeních se vztahovala k něčemu jinému a určitě jsem nic nesrovnával s přístupem k fanouškům.
5) Jsem spokojený a velmi si vážím drtivé většiny fanoušků, kteří nás podpořili, ale na druhou stranu chápu a plně respektuji fanoušky, kteří nemají zájem klub žádným navrhovaným způsobem podpořit.
6) Procento vrácené částky je nastaveno jednotně bez ohledu na typ a kategorii permanentek.
Píšete, že jste se rozhodl pro třetí variantu a odsouhlasil smluvní podmínky, že na žádné kompenzace nemáte nárok. Poslední část Vašeho výroku není správná, jelikož je třetí a tedy poslední nabídka pro permanentkáře sama o sobě kompenzací za uplynulou sezónu.
Vaši zmínku o tom, že to hráči nemusí mít jednoduché, když se nám jednou upíší, bohužel, nechápu.
Ničeho se nebojím, klidně dále zasílejte dotazy, právě k tomu tato sekce slouží.
Mějte hezký zbytek dne.
dlouho jsem přemýšlel, zda zveřejnit svůj názor a položit vám dotaz.
Vaše řešení s celou situací kolem permic je krajně nešťastné. Chápu v jak složité situaci jste se ocitly, chápu, že jste fanouškům nabídly možnost podpořit klub, že nebudete vracet peníze za permice a nabídly jste jim za to určité kompenzace a bonusy. To je v pořádku.
Já jsem se rozhodl klub nepodpořit. V podstatě chci jen zpět peníze za produkt, který jsem nedostal. Na rovinu, mám již pátým rokem
3 permice v červené zóně, takže si každý dokáže spočítat, kolik bych peněz klubu nechal.
Absolutně nechápu z jakého titulu klub vrací jen 80% částky? Ve většině jiných klubů se zachovali naprosto jinak (buď nás podpořiš nebo ti vrátím 100%). Další věc, kterou nepochopím je, že přicházím o rezervaci svých míst. Z jakého důvodu? 5 let mám 3 permice na stejná místa a teď o ně přijdu? Ano pochopil jsem to, nejsem na stadionu vítán. Nenechal jsi nám prachy, tak tady máš pohlavek.
Dobře, pochopil. Dál už beze mě. A snad poslední věc, informace, že peníze budou vráceny v řádu týdnů je opravdu třešničkou na dortu.
Budu rád za reakci, klubu přeji ať se daří a možná si někdo uvědomí, že takovéto jednání není úplně v pořádku.
Hezký den.
Odpověď:
Dobrý den,
pro výši 80 % se rozhodlo představenstvo klubu, a to zejména kvůli pokrytí veškerých režijních nákladů spojených s výrobou a prodejem permanentek a možnosti návštěvy jednoho extraligového zápasu (držitelé sezónních karet mohli navštívit i čtyři přípravná utkání v rámci turnaje Generali Česká Cup). Spoustu fanoušků také ocenilo zajištění sledování zápasů prostřednictvím portálu Hokejka TV a voucher v hodnotě 300 Kč do fanshopu, který byl dodáván ke každé permanentce. Ve většině klubů se rozhodli také vracet pouze poměrnou část, v některých i nižší (např. Liberec 75 % nebo Pardubice 79 %).
Jedním z důvodů zrušení předkupního práva pro fanoušky, kteří chtějí vrátit peníze, je nejistá další sezóna v otázce restrikcí. Proto ani klub zatím neuvažuje o prodeji nových permanentek. Pokud bude kapacita extraligových stadionů znatelně snížená, tak prodáme zbylý počet míst ve vstupenkách. Nechceme tedy těmto lidem nic garantovat, v každém případě pokud by se prodej permanentek spustil, domnívám se, že nebude problém si na začátku prodeje své místo opět zajistit.
Doba na vrácení peněz je velmi orientační, sami nevíme, kolik takových žádostí může být, jelikož ne každý na kompenzační návrhy zareagoval. Proces refundací vč. vystavování dobropisů se tak může protáhnout, nicméně se budeme snažit o co nejrychlejší postup. V žádném případě nechceme a nebudeme nic zdržovat.
Přeji Vám hezký den.
Jsem pravidelný pernamentkář již mmoho let, ale aktuální zveřejňování informací salámovou metodou mi nepřipadají korektní.
Jsem mírně roztrpčen a z výše uvedeného se přikláním k volbě „O podporu nemám zájem“. Nelíbí se mi ale, že před odesláním formuláře musím odsouhlasit nové obchodní podmínky z 06.2021.
Co mi na důvěře nepřidává je, že jste několikrát zmínili na místo permanentky možnost sledovat zápasy na hokejka.cz. Já ale o tuto službu nestojím, využívám přenosy na tipsportu, kde jsou, na rozdíl od hokejky, i vysílány všechny přenosy O2. Jsem gaučák z červené (nejdražší) zóny, mám permanentku na sezení na zimáku, ne před obrazovkou monitoru.
Chápu, že další ročník s diváky je nejistý. Další vlnu kde kdo předpokládá, testování bude pravděpodobně omezené, prvním očkovaným již „imunita“ vyprší a budou řešit očkování nové. V nějaké míře se budou zřejmě nějaké restrikce opakovat. Proto je přístup klubu nyní i jakýmsi vodítkem, jak se zachová příště.
A sport není jediné odvětví, které se s omezením musí vypořádat (z posledních „nákupů“ mi ale nepřijde, že by se klub výrazně omezoval - diskutabilní kroky ve vztahu k (ne)kompenzacím).
Můžete, prosím, zveřejnit, jaké budou kompenzace v případě volby „O podporu nemám zájem“?
Připomínám, že na rozdíl od jiných klubů, nám bylo v uplynulé sezóně umožněno navštívit pouze jeden jediný zápas.
Zdvořile děkuji za odpověď a přeji úspěšnou sezónu. Ať už se mnou nebo beze mě. Rozhodnutý ještě úplně nejsem (jen díky k letům strávených na „našem“ zimním stadionu).
Hezký den
Odpověď:
Dobrý den,
oproti loňské sezóně se obchodní podmínky nijak významně nezměnily, každý má právo si je před svým nákupem důkladně pročíst.
Možnost sledování přenosů na platformě Hokejka TV není v žádném případě přímou náhradou za zakoupenou permanentku. Domnívám se, že jsme ani Vaše tvrzení nikde neuváděli. Jedná se pouze o vstřícný krok klubu vůči fanouškům, kteří nemají jinou možnost zápasy sledovat.
Pokud nemáte zájem ani o jednu z nabízených variant a zvolíte možnost, že o podporu nemáte zájem, tak budete na konci měsíce osloven ohledně dalšího postupu.
Co se týká Vašeho pocitu, že se klub výrazně neomezuje, bych rád zopakoval následující fakta. Již v průběhu minulé sezóny klub provedl velké množství restriktivních opatření, které měly za cíl finančně klub zastabilizovat a mohu říct, že se nám to povedlo. Tato opatření se dotkla i samotných hráčů, trenérů i členů vedení klubu. Jelikož si uvědomujeme, že tato sezóna bude také velmi náročná, snížili jsme rozpočet na hráče, i když se domnívám, že "A" mužstvo bude svoji kvalitu mít.
Děkuji Vám za přání, mějte hezký zbytek večera.
blíží se nám přípravné zápasy a zajímalo by mne, jestli už máte představu, kolik lidí bude moci do hlediště, za jakých podmínek a jak budou případně návštěvníci v případě omezenější kapacity vybíráni. Budou mít výhodu ti, kteří ponechali finance za loňskou permici klubu a mají VIP permici? Já už se totiž nemůžu dočkat, až budu zase na zimáku :) A rozhodně nejsem sám :)
Děkuji za odpověď.
Odpověď:
Dobrý den,
to není vůbec o mé představě, ale o vládních nařízeních. Myslím, že v tuto chvíli může být ve vnitřních prostorách 2000 osob, ale pokud se budou zhoršovat čísla nakažených, tak si myslím, že budou provedeny restrikce a toto číslo sníženo. Pokud si budeme muset na základě těchto čísel vybrat z fanoušků určitý počet, tak samozřejmě dostanou přednost držitelé karet VIP fans.
Stále však věřím, že se na ZS dostanou (minimálně na přáteláky) všichni fanoušci, kteří budou mít zájem se na utkání přijít podívat.
Kde se bude konat zapas s Kolínem?
Díky
Odpověď:
Dobrý den,
v Kolíně.
můžete nám ve zkratce popsat, jak se vám podařilo zrealizovat přestup Oksanena ? Přeci jen je to řekl bych nadstandardní hráč a těším se, co nám předvede. Čím jste ho přesvědčili, že Hradec je ta správná adresa ? Platí, že je tu na rok s opcí ?
Děkuji a přeji hezký den.
Odpověď:
Dobrý den,
myslím, že to bylo jednání jako každé jiné, i když trvalo o trochu déle. Sešlo se tam více věcí - nebyl úplně v klubu ve Finsku spokojený (i přesto, že měl bodově dobrou sezónu), měl dobré reference o našem klubu a našich výsledcích v uplynulých sezónách vč. finále ligy mistrů, líbila se mu pozice v týmu, kterou jsme mu nabídli, měl pozitivní pocity z našeho rozhovoru a z rozhovoru s trenéry a v neposlední řadě hrála (i když malou) roli skutečnost, že tu má krajana Henriho :-).
Ne, Ahti má pouze roční kontrakt.
Hezký den i Vám.
jaká byla/bude Vaše letošní dovolená?
S pozdravem
Odpověď:
Dobrý den,
děkuji za optání, zatím žádná nebyla :-). Měl jsem poměrně dost práce s příchody nových hráčů a legislativou s tím spojenou a částečně i s přípravou sezóny v Kolíně. Také jsem si užíval 14denní klid na ZS, kdy byli téměř všichni na dovolené. To člověk stihne udělat úplně nejvíce práce :-).
Počkám, až se rozjede příprava na ledě, přípravná utkání a na týden vyrazím s rodinou do Chorvatska jako každý rok.
Přeji Vám pohodový nadcházející víkend.
Odpověď:
Dobrý den,
jednalo se o více než 60% permanentkářů, kteří zareagovali na první fázi procesu kompenzací permanentních vstupenek.
Děkuji za odpověď.
Odpověď:
Dobrý den,
momentálně takovou variantu nenabízíme. Pokud nemáte možnost navrhovaným způsobem klub podpořit, tak zadejte ve formulář, že o věnování částky nemáte zájem. Pro následující postup je nezbytné, aby se co možná nejvíce fanoušků vyjádřilo. Na základě dat se pak stanoví další kroky.
mohl byste nám prosím sdělit přesné číslo, kolik bylo k datu 31.7. prodáno permanentek na sezónu 21/22?
Děkuji.
Odpověď:
Dobrý den,
permanentky pro fanoušky jsme prozatím neprodávali, bylo jich však do této chvíle rezervováno cca 1.000 ks.